همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

از گاتسالوف و سعدالله‌یف خبری نیست؛ ۲ آزادکار روس در تیم فرش ایران

تهران - ایرنا - تیم کشتی شرکت سهامی فرش ایران برای حضور پرقدرت در دور برگشت لیگ کشتی آزاد اقدام به جذب ۲ آزادکار عنوان‌دار روسیه‌ای کرد.


به گزارش ایرنا، با اعلام مسوولان باشگاه شرکت سهامی فرش ایران حضور ۲ کشتی‌گیر روس در وزن‌های ۷۹ و ۹۷ در این تیم قطعی شده است.


با آغاز لیگ و در روزهای آینده شاهد حضور «گادجی نبی‌اف» قهرمان جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم و «اصلان‌بک‌ سوتیف» در وزن ۹۷ کیلوگرم در تیم فرش ایران خواهیم بود تا تیم مدعی شرکت سهامی فرش ایران حضوری قدرتمند در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور داشته باشد.


رقابت‌های کشتی آزاد روسیه روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در نارو فومینسک (نزدیکی شهر مسکو) برگزار شد که نبی‌اف در وزن ۷۹ کیلوگرم بعد از احمد عثمان‌اف و گادجی مراد علیخمایف مقام سوم مشترک را به همراه امان‌الله گادجی ماگومدوف کسب کرد.


در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز اصلان بک سوتیف نیز تا دیدار فینال این پیکارها پیش رفت اما برابر عبدالرشید سعدالله‌یف مغلوب شود عنوان دوم را به دست آورد.


پیش از این اسامی همچون حاجی مراد گاتسالوف و سعدالله‌یف قهرمانان جهان و المپیک کشتی روسیه در لیگ ایران مطرح شده بود. این ۲ آزادکار سابقه حضور در لیگ کشتی آزاد ایران را دارند.


دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد بنابر اعلام سازمان لیگ کشتی قرار است از ۹ آذر ماه آغاز شود.


دور رفت گروه (الف)  لیگ برتر کشتی آزاد روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر برگزار شد و در پایان تیم استقلال تهران با ۳ پیروزی بعنوان صدرنشین دور رفت این رقابت ها معرفی شد.


رده‌بندی تیمی گروه (الف) لیگ برتر کشتی آزاد به شرح زیر است: ۱- استقلال تهران ۲- دانشگاه آزاد اسلامی ۳- شهدای زنجان ۴- شرکت سهامی فرش ایران


دور رفت گروه (ب) لیگ برتر کشتی آزاد روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر برگزار شد که رده‌بندی تیم‌ها به شرح زیر است: ۱- بازار بزرگ ایران ۲- هیأت کشتی قائمشهر ۳- پاس ساری ۴- چسب رازی ۵- اترک خراسان رضوی

قالیشویی در پیروزی

فرش قرمز دروازه ملل برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

آقایی گفت: ۱۴ پروژه دریایی و بندری با اعتبار ۱۴ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در بندر چابهار در دست اجرا است.

فرش قرمز دروازه ملل برای سرمایه گذاران داخلی و خارجیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بندر چابهار از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند، بیان کرد: این بندر استراتژیک با فرصت‌های بی نظیرش امکان سرمایه گذاری و مشارکت بخش‌های خصوصی ایران و دیگر کشورهای منطقه را در توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری فراهم کرده است.


او با اشاره به رغبت سرمایه گذاران برای فعالیت در بندر چابهار، ادامه داد: در همین راستا عملیات احداث پنج پروژه بندری و دریایی شامل مخازن پتروشیمی، انبار نگهداری کالا، ۲ باب مخازن فرآورده‌های نفتی و ترمینال شستشو و ضدعفونی کامیون توسط بخش خصوصی و با اختصاص ۹ هزار و یکصد و چهل میلیارد ریال اعتبار هفته گذشته در این بندر بزرگ اقیانوسی آغاز شد.


آقایی اظهار کرد: همچنین عملیات ساخت ۸ پروژه شامل احداث مخازن فراورده‌های نفتی، روغن خام و ۶ انبار چند منظوره کالا با اختصاص ۵ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال اعتبار در این بندر استراتژیک در دست اجراست.


او افزود: افزایش صادرات قیر از طریق بندر چابهار به کشور‌های آفریقا، پاکستان، هند و جنوب شرق آسیا و رقابت پذیر کردن محصولات صادراتی نسبت به سایر کشور‌ها با توجه به نزدیکی این بندر به کشور‌های هدف از اهداف ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی در چابهار است.


به گفته این مقام مسئول، انبار‌های نگهداری کالا نیز به منظور افزایش ظرفیت انبار کالا، تسریع در تخلیه و بارگیری، نگهداری استاندارد کالا، افزایش ظرفیت پذیرش کشتی و دپوی کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با توجه به افزایش حجم ترافیک کالا در بندر شهید بهشتی احداث می‌شود.


او ذخیره سازی و صادرات محصولات تولید شده در سایت پتروشیمی نگین مکران و رقابت پذیر کردن محصولات تولید شده صادراتی را از اهداف احداث مخازن پتروشیمی برشمرد.


مقالات مرتبط دیگر:

قالیشویی نیروهوایی

فرش جهانی زیلو نیاز به بازاریابی و برند سازی دارد

به گزارش بام میبد شهردار میبد گفت : جهانی شدن فرصت‌هایی را برای میبد فراهم نموده و با استفاده از آنها علاوه بر توسعه تولیدات صنایع دستی بخصوص زیلو با استانداردسازی می‌توان شبکه بازاریابی و برندسازی ایجاد کرد و نتایج خوب آن را دید.

به‌ نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، علیرضا نقوی در حاشیه دیدار با معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشوربه مناسبت فرارسیدن روز جهانی شهرها، افزود : میبد آذرماه سال ۹۷ از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهر جهانی زیلو انتخاب شد و هم‌زمان با این اتفاق، شاهد یک جهش و توسعه ویژه در کارگاه‌های زیلوبافی و تجاری شدن این محصول بودیم.


وی ادامه داد : زیلو به فرش سلامت معروف است و سابقه‌ای طولانی دارد که به قبل از اسلام می‌رسد.


شهردار میبد در ادامه اظهار کرد: خوشه زیلو با همکاری و محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی میبد و جهاددانشگاهی استان یزد تشکیل و با پیگیری فرماندار شهرستان از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات خوبی به هنرمندان زیلوباف پرداخت شد.


وی گفت: جهانی شدن فرصت‌هایی را برای میبد فراهم نموده که اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم، علاوه بر توسعه تولیدات صنایع دستی بخصوص زیلو، با استانداردسازی آن قادر خواهیم بود شبکه بازاریابی و برندسازی ایجاد و شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.


حمایت از هنرمندان از میراث فرهنگی کشور است

پویا محمودیان معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور نیز در این دیدار با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: به‌طور حتم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است و در این میان توجه جدی به هنرمندان شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی داریم.


وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی شهرها، درباره ایجاد شبکه ارتباطی شهرهای جهانی صنایع‌دستی گفت‌وگو و رایزنی کرد.


در پایان این نشست و  دیدار لوح یادمان روز جهانی شهرها که مزین به طرح زیلو بعنوان نماد جهانی شهر میبد است، به معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور اهدا شد.

مقالات دیگر: 

قالیشویی نبرد


هشدار پلیس درباره قالیشویی‌های غیرقانونی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا نسبت به احتمال فعالیت سارقین در قالب قالی‌شویی‌ در روزهای منتهی به پایان سال خبر داد.


به گزارش مشرق، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به‌احتمال افزایش فعالیت قالی‌شویی‌های غیرقانونی در روزهای منتهی به پایان سال اظهار کرد: از شهروندان خواهش می‌کنیم برای سپردن فرش‌های خود به قالی‌شویی‌ها، حتماً از مجوز داشتن آن قالی‌شویی مطمئن شوند.


بیشتر بخوانید: قالیشویی هفت حوض


هشدار پلیس درباره دوستی های اینترنتی

هشدار پلیس فتا درباره صیغه‌یاب‌های جعلی

وی افزود: در سال‌های پیش در برخی از پرونده‌های سرقت مواردی را داشته‌ایم که افرادی در قالب قالی‌شویی‌ها، فرش‌های مردم را به نیت شست‌وشو برده ولی درواقع آن‌ها را به سرقت برده‌اند.


رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به تعدد خرده سرقت‌ها در ایام پایانی سال گفت: به دلیل اینکه در روزهای پایانی سال مردم بیشتر زمان خود را در بیرون خانه به سر می‌برند (به‌منظور خرید و تهیه مایحتاج عید نوروز) احتمال افزایش خرده سرقت‌ها وجود دارد و یکی از مواردِ این خرده سرقت‌ها، دزدیدن فرش‌ها از روی دیوار یا پشت‌بام خانه‌ها است.


سردار شرفی یادآور شد: توصیه می‌کنم اگر مردم خودشان اقدام به شستن قالی می‌کنند، فرش‌های خود را در مکان امن برای خشک شدن آویزان کنند تا سارقین نتوانند از موقعیت سوءاستفاده کنند و فرش‌ها را از روی دیوارها بدزدند.


وی در پایان گفت: در سال‌های گذشته سرقت قالی از روی دیوار را در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین بسیار داشتیم که امسال سعی داریم با نظارت بیشتر بر تمامی مناطق از این قبیل سرقت‌ها جلوگیری کنیم.