همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

تعطیلی ۲۵ درصد از قالیشویی‌های تهران به علت مشکلات مالی/ افزایش واحدهای غیرمجاز

رییس اتحادیه قالیشویان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:
تعطیلی ۲۵ درصد از قالیشویی‌های تهران به علت مشکلات مالی/ افزایش واحدهای غیرمجاز

قالیشویی نبرد

رییس اتحادیه قالیشویان تهران اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه قبل از کرونا حدود 50 درصد کاهش تقاضا داشته‌ایم. علاوه بر این حدود 25 درصد از واحدهای قالیشویی به علت نبود تقاضا، مشکلات مالی و هزینه‌های بالای کار مجبور به تعطیلی شده‌اند.


حمید محمدی کمسرخ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت واحدهای صنفی قالیشویی اظهار کرد: به خاطر ویروس کرونا امسال و سال گذشته تقاضا برای شست‌وشوی فرش کم بود، بطوریکه نسبت به مدت مشابه قبل از کرونا حدود 50 درصد کاهش تقاضا داشته‌ایم. علاوه بر این حدود 25 درصد از واحدهای قالیشویی به علت نبود تقاضا، مشکلات مالی و هزینه‌های بالای کار قالیشویی مجبور به تعطیلی شده‌اند.


وی افزود: قیمت‌های خدمات قالیشویی نسبت به مدت مشابه سال قبل بین 20 تا 25 درصد افزایش داشته است. اما این افزایش قیمت نسبت به تورمی که وجود داشته بسیار کافی نیست. تورم در مشاغل دیگر موجب افزایش 300 تا 400 درصدی شده اما خدمات شست‌وشوی فرش تنها 25 درصد افزایش یافته است.


محمدی کمسرخ تصریح کرد:‌ علت کاهش تقاضا علاوه بر شیوع کرونا، کاهش قدرت خرید مردم است. وضعیت مردم از نظر اقتصادی تا حدی ضعیف شده که توان آنکه فرش برای شست‌وشو به قالیشویی بدهند را ندارند و اولویت‌های مهم‌تری برای هزینه‌کرد دارند. کرونا باعث شده که دورهمی‌ها کم و به تبع فرش‌ها هم کمتر کثیف شوند و همچنین باعث می‌شود که افراد به خاطر احتیاط در مقابل کرونا نخواهند که کسی برای تحویل فرش وارد خانه شود.


وی ادامه داد: مشکل اساسی در صنف قالیشویی، واحدهای غیرمجاز هستند. در ایام اسفند حدود 2 تا 3 برابر کسانی که مجوز کسب دارند، به صورت غیرمجاز با یک خط تلفن و یک وانت شروع به تبلیغات در فضای مجازی می‌کنند. برخی از آنها حتی تلفن خود را خاموش کرده و متواری می‌شوند که نوعی کلاهبرداری است. در مورد بقیه هم اگر خسارتی به فرش وارد شود یا گرانفروشی کنند، دیگر نمی‌توان به آن رسیدگی کنند. بیشتر شکایاتی که در اتحادیه ثبت می‌شود از ناحیه افراد غیرمجاز است، بنابراین مشکلات زیادی برای مردم و اتحادیه ایجاد می‌شود.


رییس اتحادیه قالیشویان تهران گفت: کسانی که می‌خواهند فرش خود را شست‌وشو دهند به سایت اتحادیه مراجعه کنند، در این سایت به اندازه کافی واحد مجاز وجود دارد که بتوانند به آن مراجعه کنند و دچار مشکل نشوند. اگر هم ایرادی مانند گرانفروشی یا تداخل رنگ به وجود آمد می‌توانند از طریق اتحادیه پیگیری کنند.

سمپاشی منازل برای سوسک



بهترین قالیشویی فرش دستباف کجاست؟

بهترین قالیشویی فرش دستباف کجاست؟

قالیشویی شرق تهران

بهترین قالی شویی فرش دستباف از بهترین مواد و دستگاه ها برای شستشوی فرش دستباف استفاده می‌کند و فرش را با کمترین آسیب شسته و تحویل مشتریان می‌دهد.

برترین‌ها: فرش دستباف ایران یکی از مهمترین صنایع دستی به شمار می‌رود که نشانه فرهنگ و تاریخ سرزمین مان را داشته و جنبه‌های مختلفی نیز به همراه دارد و حضور حفظ و صیانت این صنعت بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هر کدام از این فرش‌ها چه به صورت قالیچه کوچکی باشد یا فرش‌های بزرگ که خانه را پوشش می‌دهند هریک با دقت و ظرافت در طولانی مدت بافته شده اند و تمام افرادی که در این محصول گران بها و ارزشمند استفاده می‌کنند باید از این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند که مراقبت و شستشوی مخصوص به خود را نیز به همراه دارد از با توجه به این مسائل به شما پیشنهاد می‌دهیم برای آگاهی از موارد لازم ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

بهترین قالیشویی فرش دستباف کجاست؟

شستن به وقت فرش
شما می‌دانید که فرش در معرض تمام آلودگی‌ها و میکروب قرار دارد، زیرا ارتباط انسان با فرش بیشتر از وسایل دیگر خانه می‌باشد حتی اگر فرش در ظاهر تمیز باشد و کثیف به نظر نرسد، اما به مرور زمان رنگ آن کدر شده و چهره ناخوشایندی به خود می‌گیرد اگر به صورت مرتب فرش‌ها را شستشو ندهیم گرد و غباری که روی فرش آن می‌نشیند باعث می‌شود به فرش نفوذ کند و این موضوع باعث فرسودگی و خرابی الیاف فرش می‌شود، اما شستشوی مرتب موجب از بین رفتن آلودگی و گرد و غبار در روی آن‌ها می‌گردد و ظاهری زیبا و آراسته تری را به فرش شما هدیه می‌دهد.

شما باید با استفاده از جاروبرقی به طور مرتب گرد و غبار‌های آن را پاک کنید، اما این کار باعث تمیزی سطحی آن می‌شود، زیرا گرد و غبار نیز در ته و عمق فرش می‌ماند که آن فقط به وسیله شستشو پاکیزه می‌گردد و همچنین لایه‌های چربی و آلودگی نیز روی آن‌ها به مرور زمان باعث زرد شدن و نافرم شدن آن می‌گردد که باعث منبع آلودگی می‌گردد که می‌تواند باعث مریضی‌های پوستی و برخی از بیماری‌ها می‌گردد پس به این نکته توجه داشته باشید فرش‌ها را به طور مداوم، اما به اندازه شستشو دهید.

شستن فرش دستباف به روش سنتی
فرش دستباف همانطور که از ظاهر آن پیداست وزن سنگینی دارد، زیرا تمام تار و پود‌های آن به وسیله انسان با ظرافت کاملی بافته شده است وزن آن‌ها در مقایسه با فرش‌های ماشینی بسیار سنگین است پس شستن فرش‌های دستباف به روش سنتی بسیار سخت می‌باشد، اما در قدیم روشی جز نیروی انسانی برای تمیز کردن آن‌ها نداشتند پس فرش‌های دستباف را پهن می‌کردند و به وسیله چوب‌های بلند با ضربه‌های متعدد گرد و غبار را از آن می‌گرفتند و سپس آن را در یک محیط مسطح و تمیز پهن کرده به وسیله مواد شوینده مانند تاید آن را شستشو و آبکشی می‌کردند.

بهترین قالیشویی فرش دستباف کجاست؟

قابل ذکر است که تاید دارای بافت زبر می‌باشد که همین زبری باعث از بین رفتن فرش و الیاف آن می‌شود که به مرور زمان رنگ‌های آن در هم پخش شده و زیبایی فرش را می‌ستاند و در آخر نیز آن را در سطح شیبدار قرار می‌دهیم تا آب نفوذ کرده در آن خارج شود و سپس در محل مناسبی پهن می‌کنیم اگر آن را در همان خیسی بگذارید و پهن نکنید زیر فرش باد و هوا نمیخورد و باعث کپک می‌شود پس توجه لازم را داشته باشید حتماً باید آن را به وسیله نور خورشید خشک کنید که همین به خودی خود در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد که باعث رنگ پریدگی فرش می‌شود. اما اگر فرش شما دارای یک لکه بسیار ریز می‌باشد شستن تمام فرش صحیح نمی‌باشد شما با استفاده از مواد شوینده لازم می‌توانید آن لکه را پاکیزه کنید.

شستن فرش دستباف با قالیشویی
همانطور که در متن فوق برای شما توضیح دادیم شستن فرش‌های دستباف در خانه به روش سنتی بسیار کار سخت و طاقت فرسا می‌باشد همچنین مشکلات و مضرات خود را در به همراه دارد پس شما می‌توانید فرش‌های اصیل و ارزشمند خود را به قالیشویی‌های معتبر بسپارید آن‌ها می‌توانند به وسیله دستگاه‌های مربوطه فرش‌های شما را به خوبی و بدون هیچ صدمه‌ای شستشو و تحویل دهند. در قالیشویی شستن فرش‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود که در ادامه با توضیح کامل آن‌ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

اولین کاری که انجام می‌دهند روش گرد و غبار گیری می‌باشد که با استفاده از دستگاه غبارگیری فرش‌ها را درون آن قرار می‌دهند و در مدت زمان معین گرد و غبار از آن‌ها خارج می‌شود اگر این کار را انجام ندهند شستن فرش عملاً کار بیهوده‌ای به حساب می‌آید، زیرا گرد و غبار در ته فرش باقی می‌ماند و با شستشوگرد و غبار از آن خارج نمی‌شود و به مرور زمان باعث فرسودگی فرش می‌شود. سپس فرش را در یک سطح تمیز پهن با استفاده از مواد شوینده فرش را می‌شویند که این کار توسط دستگاه‌های مربوطه که روی فرش حرکت می‌کند انجام شده تا قسمت‌های تیره و لکه دار را با مواد شوینده پاکیزه کند.

بهترین قالیشویی فرش دستباف کجاست؟

این دستگاه‌ها به وسیله نیروی برق کار می‌کند سپس فرش را آبکشی می‌کنند تا مواد شوینده از روی آن پاک شود این کار را دوبار انجام می‌دهند تا به خوبی تمیز شود و مرحله بعد آب گیری فرش می‌باشد که در این مرحله فرش‌های لول شده را در دستگاه‌های استوانه‌ای شکل که دیواره فلزی و مشبکی دارند؛ قرار می‌دهند تا آب به وسیله آن خارج شود.

این دستگاه با سرعت معین و با حرکت دورانی میچرخد تا آب موجود در فرش‌ها را به اطراف هدایت کند و آب از پشت فرش خارج شود و در آخر فرش را در دستگاه‌های خشک کن قرار می‌دهند، زیرا خشک کردن فرش به روش سنتی مانند قرار دادن آن در زیر نور آفتاب بسیار کار سخت و نا مناسبی می‌باشد، اما در گرم خانه‌ها دستگاه‌های گرما سازی وجود دارد که با ایجاد حرارت می‌تواند فرش‌ها را در کوتاهترین زمان خشک کند قابل ذکر است که شستشوی فرش‌های دستبافی که دارای پارگی و پوسیدگی هستند کمی متفاوت‌تر می‌باشد.

برای شستن فرش دستباف از چه مواد شوینده‌ای استفاده می‌کند؟
رنگ‌های متنوع فرش‌های دستباف با شستشو و مواد شوینده نامناسب در تمام فرش پخش می‌شود و زیبایی قالی را می‌گیرد پس باید مواد شوینده مناسبی برای تمیز کردن انتخاب کنید؛ مواد شوینده انواع و اقسام متنوعی را شامل می‌شود که همه آن‌ها برای شستشوی فرش دستباف مناسب نیست بهترین آن شامپو می‌باشد که علاوه بر تمیزی و درخشان کردن، نرم کننده نیز در درون آن موجود است که باعث نرمی فرش و لطافت آن نیز حفظ می‌گردد پس شستن فرش با شامپو بسیار گزینه مناسبی است، زیرا به فرش شما صدمه وارد نکرده و با شستن؛ زیبایی آن دو چندان می‌شود.

نگهداری و مراقبت از فرش دستباف
به شما پیشنهاد می‌دهیم فرش‌های دستباف را در قسمتی از منزل نگهداری کنید که رفت و آمد زیادی روی آن قرار ندارد و با توجه به این موضوع نیز احتیاجی به شستشوی مکرر و پی در پی آن نخواهد بود، زیرا با این کار دیگر به وجد دچار کثیفی بیش از حد نخواهد شد. شستن زیادی فرش باعث کهنه شدن و فرسودگی آن می‌گردد هر چه کمتر شسته شود آسیب کمتری به آن وارد می‌شود یکی دیگر از نکات مهم نگهداری از فرش‌های دستباف این است که فرش‌ها را هر چند وقت یکبار سر و ته کنید تا تمام قسمت‌ها فرش به صورت یک دست در معرض آلودگی قرار بگیرد. پس برای نگهداری آن در طولانی مدت و در عین حال آراسته بودن باید به نکات ذکر شده توجه و دقت لازم را داشته باشید؛ زیرا فرش دستباف خود به تنهایی یک وسیله زینتی و بسیار با ارزش به شمار می‌رود شما با شستشوی به وقت و مراقبت‌های لازم می‌توانید این وسیله زینتی را به خوبی حفظ کنید.


مخاطرات تنفسی و چشمی استفاده از شوینده‌ها جدی است

مخاطرات تنفسی و چشمی استفاده از شوینده‌ها جدی است

قالیشویی پیروزی

تعادل

این روزها مثل سابق حال و هوای تمیز کردن خانه‌ها از بیرون پیدا نیست، اغلب دیگر فرش‌هایشان را برای شستشو به قالیشویی می‌سپارند

مخاطرات تنفسی و چشمی استفاده از شوینده‌ها جدی است
این روزها مثل سابق حال و هوای تمیز کردن خانه‌ها از بیرون پیدا نیست، اغلب دیگر فرش‌هایشان را برای شستشو به قالیشویی می‌سپارند و از در و دیوار خانه‌ای قالی‌های رنگارنگ آویزان نیست. اما سنت خانه‌تکانی همچنان ادامه دارد، پاک کردن دیوارها و شستن کاشی‌ها و تمیز کردن زمین خانه که حالا یا سرامیک است یا پارکت. اما مساله فقط این تمیزکاری‌ها نیست، مساله مواد شوینده‌ای است که اغلب مادرها برای این تمیزکاری‌ها از آن استفاده می‌کنند. کافی است از کنار برخی خانه‌ها در شهر بگذری، بوی تند وایتکس و دیگر مواد پاک‌کننده تا وسط خیابان هم می‌رسد، این روزها اگر مادری را در تره‌بار یا سوپرمارکتی محل ببینید، از بویی که می‌دهد می‌توانید بفهمید، در حال خانه‌تکانی عید بوده، انگار همه مادرها این روزها عطر وایتکس استفاده می‌کنند. این بو را با خودشان به همه جا می‌برند و از نظر آنها بوی وایتکس و دیگر مواد پاک‌کننده یعنی بوی تمیزی خانه‌ای که قرار است برای سال نو، پاکیزه باشد. اما استفاده بی‌رویه از این مواد همانقدر که می‌تواند به پاکیزگی خانه کمک کند می‌تواند عامل بیماری برای افراد خانه و به‌خصوص فرد استفاده‌کننده و البته کودکان باشد.

از مواد شوینده استاندارد استفاده کنید

رییس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در آستانه سال نو و همزمان با سنت خانه‌تکانی در کشورمان توجه به اصول ایمنی در مصرف مواد شوینده برای حفظ سلامت امری ضروری است. جعفر جندقی ایرنا افزود: بدترین شکل استفاده از مواد پاک‌کننده و شوینده آن است که آنها را با آب گرم مخلوط کنیم یا از آنها در محیط‌های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده شود. او اظهار داشت: ضرورت دارد هنگام خانه‌تکانی از پاک‌کننده استاندارد استفاده شود. از مصرف مواد شوینده و پاک‌کننده‌ها در فضاهای بسته خودداری کنید، بخار متصاعد شده از ترکیب جوهرنمک و وایتکس بسیار برای چشم، پوست و ریه خطرناک است و باید از ترکیب این دو ماده جداً پرهیز شود. جندقی ادامه داد: هنگام شستشوی حمام و سرویس بهداشتی از ماسک‌های محافظ استفاده کنید، پنجره‌ها را باز و تهویه را روشن کنید تا جریان هوا برقرار شود. تهویه مناسب محل، روشن کردن هواکش و بازکردن پنجره‌ها، استفاده نکردن از محلول‌های غلیظ و استفاده از ماسک مخصوص یا بستن دستمال ضخیم مرطوب بر روی دهان و بینی می‌تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی‌ها و پیشگیری از این مشکلات کمک کند. پوشیدن دستکش و ماسک هنگام استفاده از این مواد امری ضروری است. او خاطرنشان کرد: استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است باعث تشدید بیماری‌های قلبی- عروقی و ریوی شود. این مواد برای زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است. به این نکات به صورت ویژه باید توجه شود، مطمئن شوید که استفاده، نگهداری و دفع موادشیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است. جندقی تصریح کرد: این مواد باید در مکانی دور از دسترس کودکان نگهداری شوند. درب محصولات شیمیایی و پاک‌کننده‌ها را محکم ببندید. در صورت جابه‌جا کردن مواد، بقیه ماده را در ظرف اصلی بازگردانید. فرآورده‌های حاوی این مواد را در ظروف ویژه نگهداری کنید. هرگز برچسب روی ظروف مواد شیمیایی را برندارید، اگر برچسب روی ظروف از بین رفته مجدداً روی آن برچسب بزنید.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

او با بیان اینکه اولین و بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خروج سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در معرض جریان هواست، گفت: چرا که استنشاق هوای تازه، تنفس را تسهیل می‌کند و باعث ایجاد آرامش می‌شود. خودداری از صحبت کردن، مفید است. ارجاع هرچه سریع‌تر به پزشک یا تماس با اورژانس ضروری است.

جندقی افزود: انواع مواد شیمیایی می‌توانند به چشم آسیب برسانند، مواد شوینده و رنگبر از جمله خطرناکترین مواد برای چشم به شمار می‌روند و در صورت تماس با چشم به سرعت به قرنیه آسیب جدی وارد می‌کنند. مواد شوینده همچنین می‌توانند موجب ایجاد زخم‌های شدید در پلک شده و استفاده ازعینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود.

خطرمسمومیت کودکان با مواد شوینده

رییس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: کودکان به علت کنجکاوی ممکن است در تماس با این مواد قرار گیرند، بی‌دقتی و سهل‌انگاری در استفاده، نگهداری یا جابه‌جا کردن مواد پاک‌کننده و سفیدکننده کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد. مصرف اتفاقی این مواد منجر به التهاب و سوختگی دستگاه گوارش می‌شود و عمل بلع را با مشکل مواجه می‌کند. جندقی در پایان اظهار داشت: محصولات شیمیایی و شوینده را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کرده و هیچگاه این مواد را در ظروف موادخوراکی (مانند بطری نوشابه) نگهداری نکنید. این عمل سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان می‌شود.

سمساری تهرانپارس


شناسایی ۶ واحد قالیشویی غیرمجاز در مشهد/افزایش ۴۰ درصدی نرخ خدمات قالیشویی‌ها

رئیس اتحادیه فرش دستباف مشهد خبر داد
شناسایی ۶ واحد قالیشویی غیرمجاز در مشهد/افزایش ۴۰ درصدی نرخ خدمات قالیشویی‌ها

قالیشویی شهرک امید

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ واحد قالیشویی مجاز و حدود ۶ واحد قالیشویی غیرمجاز در سطح شهر مشهد شناسایی شده‌ است.

هادی مخملی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام نرخ مصوب خدمات قالیشویی‌های مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت شست‌وشوی هر متر مربع فرش ماشینی ۱۲ هزار و ۵۰۰، فرش دستباف معمولی تیره ۱۹ هزار و ۵۰۰، فرش دستباف معمولی روشن و قالیچه دستی ۳۱ هزار و ۵۰۰، موکت معمولی ۶۳۰۰ و موکت طرح‌دار و پرزدار ۹۰۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین قیمت شست‌وشوی هر متر مربع قالیچه و کناره ماشینی ۲۲ هزار و ۵۰۰ و هر متر مربع کناره دستی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ خدمات قالیشویی‌ها عنوان کرد: طی یک ماه گذشته با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی در بازار و تقاضای قالیشویی‌ها نرخ خدمات قالیشویی به صورت قانونی ۴۰ درصد افزایش یافت که البته این افزایش قیمت بدون در نظر گرفتن هزینه حمل‌ونقل بوده است.

مخملی با اشاره به تصویب نرخ مشخص شست‌وشوی فرش به منظور جلوگیری از تخلف برخی قالیشویی‌ها خاطرنشان کرد: علت این افزایش قیمت در ماه‌‎های پایانی سال چندگانگی قیمت‌ها بود زیرا برخی از قالیشویی‌ها نرخ متفاوتی ارائه می‌کردند و این موضوع باعث متضرر شدن برخی از همشریان می‌شد. بنابراین با تصویب نرخنامه قانونی مشخص سعی بر جلوگیری از تخلف برخی قالیشویی‌ها داشتیم.

وی با اشاره به فرایند بازرسی از واحدهای قالیشویی در ایام پایانی سال گفت: در ایام پایانی سال فعالیت مراکز قالیشویی با گشت‌های مشترک بازرسی با بازرسین اتاق اصناف مشهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی آغاز شده و در این گشت‌ها دسته قبض‌های مراکز قالیشویی براساس نرخنامه مصوب و کیفیت کار آن‌ها بررسی می‌شود. همچنین از فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز نیز جلوگیری خواهد شد.

مخملی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با افزایش تعداد قالیشویی‌های غیرمجاز مواجه خواهیم بود؛ به همین منظور از شهروندان خواهشمندیم با تلفن‌ اتحادیه به شماره‌های ۳۲۲۳۶۲۳۱ و ۳۲۲۹۳۱۸۵ تماس حاصل کرده و از معتبر بودن واحد خدمات قالیشویی مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان گرامی ‌می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و ثبت شکایات نیز با شماره‌های یاد شده تماس حاصل فرمایند.

سمساری اکباتان


5 تکنیک برای افزایش طول عمر فرش ها از نگاه قالیشویی آئین خراسان

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران
5 تکنیک برای افزایش طول عمر فرش ها از نگاه قالیشویی آئین خراسان

قالیشویی مجیدیه

راه های بسیار زیادی در باب محافظت از فرش ها و افزایش طول عمر آنها وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها از وقوع بسیاری از خسارات و هزینه های هنگفت تعمیرات فرش و قالی شویی جلوگیری کرد. با رعایت این نکات و قواعد اصولی در نگهداری فرش‌ها، می‌توانید زمان بسیار بیشتر و طولانی تری را برای ماندگاری و حفظ زیبایی فرش ها داشته باشید. در این باره تلاش داریم تا روش های بسیار حیاتی و اصولی حفظ و نگهداری فرش ها را از زبان قالیشویی آئین خراسان به شما عنوان کنیم که همواره این نکات باعث شده تا در بحث نگهداری و حفظ کیفیت فرش ها در بین برند های قالیشویی مشهد ممتاز و کم نظیر باشد.


5 تکنیک برای افزایش طول عمر فرش ها از نگاه قالیشویی آئین خراسان
راه های بسیار زیادی در باب محافظت از فرش ها و افزایش طول عمر آنها وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها از وقوع بسیاری از خسارات و هزینه های هنگفت تعمیرات فرش و قالیشویی جلوگیری کرد. با رعایت این نکات و قواعد اصولی در نگهداری فرش‌ها، می‌توانید زمان بسیار بیشتر و طولانی تری را برای ماندگاری و حفظ زیبایی فرش ها داشته باشید. در این باره تلاش داریم تا روش های بسیار حیاتی و اصولی حفظ و نگهداری فرش ها را از زبان قالیشویی آئین خراسان به شما عنوان کنیم که همواره این نکات باعث شده تا در بحث نگهداری و حفظ کیفیت فرش ها در بین برند های قالیشویی مشهد ممتاز و کم نظیر باشد.


تا جای ممکن با کفش ها روی فرش نروید!
زمانیکه وارد منزل میشوید حتی الامکان کفش‌های خود را درآورید و با آنها وارد خانه نشوید چراکه بااین کار از فرش ها در برابر خاک، کثیفی و مواردی که می‌تواند باعث لکه دار شدن و کدر شدن فرش ها شود، جلوگیری کنید.

در قسمت های پر رفت و آمد خانه از قالیچه استفاده کنید!
یکی از راه های بسیار موثر و کم هزینه، استفاده از قالیچه بجای فرش اصلی در مسیر های پر رفت و آمد خانه میباشد. ترجیحا از قالیچه‌هایی استفاده کنید که قوام بالایی دارند و در برابر انواع سایش و پارگی های حاد مقاوم باشند؛ و صد البته کم هزینه و مقرون به صرفه نسبت به یک فرش معمولی باشند.

از دیگر فواید بکاربگیری این روش این است که شستشوی قالیچه‌ها بسیار راحت‌تر از فرش ها می باشد. شما براحتی می‌توانید هنگام کثیف شدن، آنها را بیرون ببرید و شستشو دهید.


قالیشویی (2)



زیرمبلمان ها از پایه استفاده کنید.
مبل ها علی الخصوص مدل های سنگین آن، می‌تواند تا حد بسیار زیادی به فرش های شما آسیب بزند. بدین شکل که به الیاف و بافت فرش فشار زیادی وارد کرده و باعث آسیب دائمی آن می ‌شود. این اتفاق امکان دارد که ابتدای کار چندان به چشمتان نیاید، ولی زمانیکه می خواهید محل قرارگیری مبلمان های خود را تغییر دهید، آن وقت است که متوجه رد نه چندان زیبا و نامطلوب آن روی فرش میشوید.

در هنگام بازسازی یا انجام پروژه، فرش را بپوشانید!
به هنگام نقاشی دیوار ها و یا بازسازی های منزل فرش را حتما بپوشانید چراکه ممکن است تا حد بسیار جبران ناپذیری به فرش ها آسیب وارد کنید. برای پوشش محل هایی از منزل که در آن کار می‌کنید، میتوانید از یک روزنامه و یا پارچه استفاده کنید و قبل از برداشتن روزنامه حتما و حتما اطمینان حاصل کنید که رنگ یا دیگر موادی که روی آن ریخته شده در حیت کار، کاملا خشک شده‌ باشد.

از روکش‌های محافظ استفاده کنید.
بسیاری از شرکت ها و قالیشویی های معتبر محصولاتی را ارائه می‌کنند که به فرش ها در برابر خاک، گرد و غبار و لکه‌ها قوام و پایداری میدهند. این روکش ها بسیار در حفاظت از فرش ها کمک کننده هستند و می‌توانند باعث شوند فرش ها در مدت زمان طولانی‌تری ظاهر اولیه و خوب خودشون رو حفظ کنند. قالیشویی آئین خراسان نیز یکی از ارائه دهندگان این محصولات جانبی و محافظتی فرش میباشد که میتوانید بسیاری از این خدمات را از آنجا دریافت کنید. این کاور ها، از فرش در برابر هرچیزی حفاظت نمی‌کند و باید به صورت دوره‌ای آنها را عوض کرد.

قالیشویی آئین خراسان با بیش از 40سال سابقه در شستشوی انواع فرش های زینتی و ابریشمی و داشتن متخصصین باتجربه و حاذق توانسته تا در جمع بهترین قالیشویی ها یعنی کارخانه ادیب، آئین خراسان، بانو و شهرفرش، سال ها مورد اعتماد و تحسین شما عزیزان قرار بگیرد و با بکار گیری بهترین شیوه های شستشوی فرش همواره بالاترین سطح از کیفیت و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین با در اختیار داشتن مجرب ترین پرسنل و بروزترین دستگاه های روز توانسته خدمات مبل شویی مشهد در منزل را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

برای مراقبت بهتر از فرش ها بدون درنگ لکه‌ها را پاک کنید!
چنانچه نوشیدنی و یا هرگونه مواد خوراکی روی فرش شما ریخت، باید بلافاصله اقدام به لکه گیری و تمیزکردن فرش ها کنید. لکه را کمی خیس و مرطوب کرده و سپس به آن ضربه بزنید و از مالش آن بسیار امتناع کنید چراکه این کار میتواند باعث نفوذ لکه به بافت و عمق فرش شود و در این صورت پاک کردن آن دیگر کار ساده و راحتی نخواهد بود.

با انجام این کار قادر خواهید بود تا بیشترین حد ممکن، از شر لکه خلاص شوید. توصیه قالیشویی آئین خراسان به شما این است که هرچه سریع‌تر اقدام به پاک کردن لکه ها کنید احتمال تمیزی و ازبین رفتن لکه و کثیفی بسیار بالاتر خواهد بود.