همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

آشنایی با دورنمای بازار فرش از دستاوردهای برگزاری دوره آموزشی در جهاد دانشگاهی گیلان

آشنایی با دورنمای بازار فرش از دستاوردهای برگزاری دوره آموزشی در جهاد دانشگاهی گیلان 

ایسنا/گیلان یک پیشران بافت فرش دست باف در گیلان گفت: در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی دورنمای بازار فرش به فرش بافان معرفی شد و با مشکلات فضای کسب و کار و بازارهای رقابتی فرش نیز آشنا شدند.


فاطمه میرجعفری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بافت فرش می‌تواند درآمد بسیار خوبی را نصیب فرش بافان ما کند، گفت: برخی از دختران و زنان گیلانی علاقه زیادی برای ورود به عرصه بافت فرش دارند و آموزشگاه های فنی و حرفه ای از ۱۴ سال سن تا بالای  ۵۰ سال هنر جوی متقاضی برای یادگیری بافت فرش دست باف دارند.


وی افزود: بافندگان فرش گیلانی فرش های بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند و حمایت از این قشر می‌تواند آنان را تشویق کند که فرش بیشتری ببافند.


میرجعفری، گرانی مواد اولیه بافت فرش را یکی از مشکلات فرش بافان عنوان کرد و ادامه داد: در سال های اخیر هزینه تمام شده فرش برای فرش بافان چهار برابر شده است و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.


وی با بیان اینکه بافندگان فرش دست باف گیلان هم فرش بزرگ پارچه و هم فرش کوچک پارچه می‌بافند گفت: بافت تابلو فرش نیز در بین بافندگان رایج است.


میرجعفری در خصوص اشباع بودن فرش دست باف تصریح کرد: بازار تابلو فرش دست باف اصلا اشباع نیست، بلکه فقط تابلو فرش‌های بی‌کیفیت هستند که خریدار ندارند و برخی از تابلو فرش‌ها به دلیل تکراری بودن در بازار بر دست فروشندگان مانده است.  


وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی گیلان در رشت به عنوان پیشران ما را دعوت کرد و با برگزاری دوره کسب و کار اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار ما گذاشت.


این پیشران بافت فرش دست باف در گیلان گفت: در این دوره آموزشی در حوزه مدیریتی همچنان پیگیر دوره‌های بیشتر کسب و کار هستم زیرا کمک موثری به ما کرده است.

مقالات دیگر: قالیشویی لواسان

گل فروشی اندرزگو

میرجعفری ادامه داد: در دوره‌هایی که جهاد دانشگاهی برگزار کرد، دورنمای بازار فرش را به ما معرفی کرد و با مشکلات مشکلات فضای کسب و کار، بازارهای رقابتی فرش، افراد رقابتی بیشتر آشنا شدیم و در شناخت حوزه کاری مان دانش خوبی کسب کردیم.


وی گفت: ضروری است بافندگان فرش دست باف با چگونگی رفتار با مدیران و حقوق خود آشنا شوند و بر اساس حطیه‌های علمی رشد کنند و جهاد دانشگاهی در این خصوص گام‌های اساسی برداشته است.

تخفیفات فرش کاشان ویژه عید تا عید

تخفیفات فرش کاشان ویژه عید تا عید
فرش کوروش کاشان به مناسبت عید قربان تا عید غدیرخم  تخفیفات ویژه ای را برای مشتریان و همراه همیشگی فرش کوروش در نظر گرفته  ، این تخفیفات شامل تمام محصولات تولیدی کارخانه میباشد این تخفیفات ویژه علاوه بر تفاوت قیمت لحاظ شده در  فروش مستقیم از کارخانه با فروشگاه ها و نمایندگی های شرکت  میباشد.
فرش کاشان کوروش

کارخانه فرش ستاره کوروش تولید کننده برتر فرش ماشینی با شانه های مختلف، از ریز بافت ترین فرش ماشینی که فرش  1500 شانه میباشد  گرفته تا فرش های  -1200 شانه تراکم 3600 و 700 شانه تراکم 2550  و فرش ارزان قیمت 500 شانه

فرش ماشینی کاشان از دهه 70 شمسی به صورت حرفه ای اقدام به بافت فرش های ماشینی ریز بافت و دستبافگونه کرده است بطوری که فرش های طراحی جدید ،بسیار شبیه فرش های دستبافت تبریز میباشد.فرش کاشان جدید همیشه از پرفروش ترین فرش های ماشینی بوده است .

 پیشرفت دستگاه های فرش بافی و طراحی حرفه ای نقشه ها ی دستبافت در کنار تیم مدیریتی فرش کاشان باعث رضایت مشتریان از این برند برتر فرش ماشینی شده است  بطوری که بیشترین جستجو فرش ماشینی در میان کارخانه های فرش بافی مختص به فرش کوروش کاشان میباشد.که این رضایت به دلیل قیمت فرش و کیفیت عرضه این محصولات میباشد،  که تمام تلاش این مجموعه حفظ این دو عامل اساسی در تولیدات خود میباشد . حفظ کیفیت در تولیدات فرش ستاره کوروش بسیار حیاتی وخط قرمز مدیریت مجموعه میباشد و میتوان با جرعت این مسئله را از اساسی ترین موارد در مجموعه دانست

در نظر داشته باشید فرش ماشینی با کیفیت و نخ های متفاوتی تولید میشود که نخ 100% اکرولیک از بهترین نوع نخ بین المللی در استفاده از فرش های ماشینی میباشد . تمام تولیدات فرش کوروش از نخ 100% اکرولیک میباشد که باعث بالارفتن مقاومت فرش و به طبع ان بالارفتن کیفیت فرش ها شده است عمر نخ اکرولیک در میان نخ های دیگر فرش ماشینی از مرغوبیت و کیفیت بیشتری برخوردار هست بهمین خاطر تمام تولیدات فرش ستاره کوروش همگی شامل گارانتی کیفیت و ضمانت میباشد که این اطمینان را به خریداران گرامی میدهیم که فرش های تولیدی شرکت  همگی شامل 60 ماه ضمانت کیفیت (که شامل گسستگی اجزا و ثبات رنگ) و برای خریدار عمری بیش از 5 برابر تاریخ ضمانت شده کار میکند
شاید بخواهید بخوانید: گل فروشی غرب تهران
جشنواره فرش کوروش
فرش کوروش به مناسبت عید قربان و عید غدیر تخفیفات ویژه ای را برای خریدارانی که در این بازه زمانی اقدام به خرید کنند قرار داده است که این تخفیفات مبلغ قابل ملاحضه ای را شامل میشود . در این تخفیفات فرش امکان خرید حضوری از درب کارخانه در کاشان و نمایشگاه دائمی تهران وجود دارد برای مشتریانی که امکان خرید حضوری را ندارند میتوانند به صورت غیر حضوری خرید کنند .

خرید غیر حضوری و تخفیفات ویژه

در خرید غیر حضوری میتوانید با سرچ فرش کوروش کاشان و باز کردن سایت کارخانه تمام مدل های تولید شده شرکت را با کیفیت عالی در سایت ببینید و حتی میتوانید نمای پهن شده محصولات رو با دکوراسیون های مختلف در چیدمان مجازری سایت رویت کنید

بعد از تماشای طرح های فرش کوروش و انتخاب ان در سایت فرش کوروش میتوانید با پشتیبانی کارخانه ،مشاوره رایگان بگیرید تا توسط مشاوران حرفه ای فرش کاشان بهترین انتخاب رو هم از لحاظ کیفیت و قیمت داشته باشید و هم از لحاظ طرح و دکوراسیون منزل

تفاوت قیمتی 20 الی 30% در صورت خرید مستقیم فرش از کارخانه
تفاوت قیمت خرید فرش ، مستقیم از کارخانه نسبت به فروشگاه های سطح شهر و هایپر مارکت های مطرح شهر بسیار مرقوم بصرفه و مناسب هست این تفاوت قیمت به دلیل خرید مستقیم و حذف واسطه ها میباشد این تفاوت قیمت ها در بسیاری از محصولات بالغ بر 30% است که عدد بسیار بالای محصوب میشود

برای مثال قیمت فرش 12 متری 700 شانه درب کارخانه فرش کوروش 6500 تومان هست که همین محصول داخل فروشگاه ها تا نزدیک 7900 هم عرضه میشود که عددی نزدیک به یک میلیون و پاصد هزار تومان اختلاف قیمت هست و یا فرش 1200 شانه با قیمت های مختلفی در فروشگاه ها عرضه میشود که همین محصول با بالاترین کیفیت در فرش کوروش به صورت مستقیم به قیمت هشت میلیون و پانصد هزار تومان عرضه میشود که قیمت بسیار مناسبی برای فرش 1200 شانه میباشد .

مدت زمان تخفیف فرش کوروش

تخفیفات تا پایان روز عید غدیر خم پا برجاست و قابل تمدید نمیباشد ولی در نظر داشته باشید فروش مستقیم از کارخانه همیشگی بوده و این تفاوت قیمت لحاظ شده بدون قیمت تخفیف جشنواره هست که باز هم عدد زیادی هست و بسیار عالی و مرقوم بصرفه میباشد.

نمایندگی فرش کوروش کاشان

خریداران گرامی در نظر داشته با شید این تفاوت قیمت و اختلاف قیمت فقط در کارخانه فرش ستاره کوروش و فروشگاه فرش کوروش در تهران میباشد و لطفا این تخفیفات را از دیگر نماینده های مجموعه فرش کوروش در خواست نفرمایید که امکان عرضه به این قیمت برای نماینده ها و فروشگاه های فرش کوروش وجود ندارد

ادرس کارخانه فرش کاشان :

کاشان شهرک صنعتی فتح المبین اول شهرک فرش ستاره کوروش تلفن کارخانه فرش کاشان  03155549900

تهران تهرانپارس ح 196 شرقی پللاک 78  تلفن فروشگاه فرش کاشان 02171333200

تعصب مرا به سمت نقشه فرش لری کشاند

تعصب مرا به سمت نقشه فرش لری کشاند/ صفر تا صد کار را تنها انجام می‌دهم

عصمت حاتمی بافنده فرش که توانسته چندین کارگاه فرش راه اندازی و نیروهای زیادی را مشغول به کار کند، حدود یکسال است که به دنبال بافت فرش لری است، او از عدم حمایت متولیان و نبود نقشه فرش لری گلایه دارد.

خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، عصمت حاتمی بافنده‌ای که سال 88  برای سرگرمی و علاقه به فرش‌بافی روی آورده بود و به دلیل لذتی که از بافت فرش برده کار را ادامه داده است، می‌گوید: زمانی که روی تابلو فرش بودم تا عمق تار و پود فرش می‌رفتم وقتی تاری بریده می‌شد خودم آن را درست می‌کردم.


وی که سال 89 اقدام به راه اندازی کارگاه کرده بود، مجوز شرکت تعاونی را هم گرفته و دارای چند کارگاه و حدود یکصد نیرو است، سرزندگی ، نشاط و صمیمتی که  حاتمی با بافندگان فرش درکارگاهش دارد جلب توجه می‌کند، دیدن دست‌هایی که گره می‌زنند تا نقشی بیافرینند حس خوبی در انسان ایجاد می‌کند.


او معتقد است: زمانی که شروع به بافتن فرش می‌کنی آنچنان غرق در طرح و نقشه می‌شوی که مشکلات و دغدغه‌ها را از یاد می‌بری و به نوعی به آرامش می‌رسی، این صحبت حاتمی را مختاری یکی از بافندگان فرش که در کارگاه حضور دارد تایید می‌کند و می‌گوید: حدود دوهفته است که آموزش می‌بینم زمانی که پای دار قالی هستم تمرکزم تنها روی گره و نقشی است که می‌زنم.


زمانی که از تلویزیون می‌شنیدم کسی می‌گفت: عاشق کارم هستم برایم قابل درک نبود و حتی مسخره می‌کردم اما وقتی خودم به این عرصه ورود کردم متوجه شدم که عشق به کار یعنی چه، حالا من عاشق کار هستم و با وجود مخالفت خانواده همچنان ادامه می‌دهم خانواده حریف من نمی‌شوند.

نقشه فرش لری نداریم


حاتمی در مورد نبود نقشه فرش لری می‌گوید: با اینکه فرش بافان لرستان یکی از بهترین بافندگان هستند اما متاسفانه فرش لری هیچ نقشه‌ی ندارد چند سال پیش خانم هخامنشی نقشه فرش لری را طراحی کرد اما هیچ کس آن را به عنوان نقشه لری قبول ندارد زیرا تغییراتی در این نقشه اعمال شده است


متاسفانه هیچ حمایتی از فرش بافان در لرستان صورت نمی‌گیرد نه نقشه در اختیار ما قرار می‌دهند نه تسهیلات خوب حتی طراح خوبی هم نداریم، این در حالی است که فرش‌بافان لرستان جزو بهترین ها هستند.

شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی هفت حوض

مشکل دیگر نبود بازار فروش است، همشهریان ما فرش دست بافت را از تبریز خریداری می‌کنند و توجهی به فرش تولید شده در استان ندارند.

در استانی مانند رنگ خوب، وام خوب و کارگاه مناسب بای فرشبافان و شرکت‌های فرش فراهم است اما ما در لرستان محدود هستیم ما به آنها نمی‌رسیم چون حمایتی صورت نمی‌گیرد.


من لیست نیروها را اعلام کرده‌ام اما بیمه نشده‌اند تامین اجتماعی که چندین سال است عقب کشیده، قرار است با تسهیلات 5 میلیون تومانی  بیمه ایران سه سال سابقه بیمه را برای آنها اعمال کند در حالی که در ابتدا قرار بود بیمه آنها رایگان باشد.


سازمان صنعت و معدن به عنوان متولی باید پیگیر ماجرای نقشه لری باشد و حمایت کند نه اینکه کار را به امان خدا رها کند، چرا نخ و نقشه باید مال تبریز اگر راست می‌گویند قلعه، لباس سنتی شال و ستره را برای نقشه فرش لری طراحی کنند.


صفر تا صد فرش لری را خودم انجام دادم


یکسال پیش در نمایشگاه بین المللی فرش در تهران حضور پیدا کردم و تابلو فرش و فرش‌هایی که توسط بافندگان لرستان تهیه شده بودن در غرفه لرستان عرضه کردم یکی از غرفه داران تبریز وقتی به غرفه ما آمد گفت که اینها فرش لری نیست تولید تبریز است من هم تصمیم گرفتم هر طور شده یک نقشه فرش لری تهیه کنم پس از جستجو یک فرش بسیار کهنه و قدیمی در سراب دوره را پیدا کردم و چندین دار را از روی همان نقشه راه اندازی کردم.


نقش این فرش یک حوضچه است تمام نخ و طراحی و رنگ را یعنی از صفر تا صد خودمان انجام دادیم، پشم را از گله دار خریداری و پس از تبدیل به نخ با رنگ گیاهی در یک دیگ بزرگ آن آماده کردم تا در اختیار فرش بافان قرار دهم، و در نمایشگاهی که شهریور برگزار می‌شود بگویم این فرش لری است.


اندازه این فرش‌ها دو متر و چارکی است ، از شش داری که راه اندازی کردم یک فرش تمام شده و شور و پرداخت آن هم انجام شده است ما بقی هم تا نمایشگاه آماده می‌شوند، من در نمایشگاه امسال با فرش لری حاضر می‌شوم اما یک دست صدا ندارد، تنها به دلیل تعصبی که به استان دارم می‌خواهم بگویم صفر تا صد این فرش مال لرستان است.

این فرش لری اکنون مانند هندوانه دربسته است نمی‌شود قیمتی تعیین کرد، این فرش به دلیل رنگ طبیعی مشتری خاص خودش را دارد.


وی در مورد زمان بافت تابلو فروش و فرش می‌گوید: بستگی به اندازه تابلو فرش یا فرش دارد، تابلو فرش به دلیل ظرافتی که دارد زمان بیشتری نیاز داردا ما فرش درشت بافت زمان کمتری می‌خواهد، یک تابلو فرش یک متری با فرش دو متر و نیمی درشت بافت به لحاظ زمان برابری می‌کند.


در تابلو فرش گره ریز بیشتر است اما در فرش درشت بافت گره متر است،  فرش سه متری سه ماه زمان می‌برد اگر به صورت تفریحی باشد، اما اگر مرتب کار شود ظرف دو ماه تمام می‌شود.


حاتمی در مورد درآمد حاصل از بافت فرش نیز توضیح می‌دهد: این مورد نیز بستگی به نوع فرش دارد دستمزد بافت یک تابلو فرش حدود چهار میلیون تومان است، فرش درشت بافت هم طبق تعرفه اتحادیه 800 تومان است اما من یک میلیون تومان پرداخت می‌کنم، یکی از بافندگان ظرف یکسال حدود 9 تابلو فرش آماده کرده با وجود سه فرزند و حدود بیست میلیون تومان درامد کسب کرد.


سالانه دویست متر فرش توسط بافندگان که در کارگاه هستند انجام می‌شود البته متراژ فرش‌ بستگی به سرمایه دارد، زیرا تولید یک فرش هزینه دارد از خرید نخ کیلویی دویست هزار تومان تا هزینه شور و پرداخت و دستمزد بافندگان از طرفی همانطور که اشاره کردم حمایت چندانی از ما صورت نمی‌گیرد. 

مقالات دیگر: گل فروشی سعادت آباد

نکته دیگر اینکه هزینه راه‌اندازی کارگاه فرش در حال حاضر کمتر از یکصد میلیون تومان نیست از تهیه دار گرفته تا رهن و اجاره و نخ و ابزار ....

بایدن هم برای دیکتاتورها فرش قرمز پهن می‌کند

بایدن هم برای دیکتاتورها فرش قرمز پهن می‌کند
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی به وعده اجرا نشده جو بایدن برای دنبال نکردن سیاست سخاوتمندانه ترامپ در قبال دیکتاتورها پرداخته و از فرش قرمزی که او برای یک شاهزاده سعودی گشود، انتقاد کرد.
بایدن هم برای دیکتاتورها فرش قرمز پهن می‌کند
 روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای می‌نویسد: جو بایدن ، رئیس جمهوری آمریکا در کارزارهای انتخاباتی خود وعده داد تا به سخاوت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا نسبت به دیکتاتورها ی خاورمیانه‌ای پایان دهد.  

بایدن قول داد "دیگر چک سفید امضا" برای امثال عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در کار نباشد، همینطور در مورد رهبران عربستان او گفت "آنها را در حقیقت همانقدر طرد و منفور می‌کند که هستند." او گفت "ارزش مطلوب اجتماعی بسیار اندکی در دولت فعلی عربستان سعودی وجود دارد."
در این صورت چرا آقای بایدن هفته پیش برای شاهزاده خالد بن سلمان، برادر محمد بن سلمان، حاکم دوفاکتوی عربستان فرش قرمز پهن کرد؟ او که سابقا سفیر کشورش در واشنگتن بود و مستقیما در قتل سال ۲۰۱۸ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار تبعیدی سعودی نقش داشت، در نشست‌های عالی‌رتبه به ویژه با مشاور امنیت ملی بایدن، وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا حضور یافت. این همان استقبالی نیست که برای فردی طرد شده و منفور انتظار برود.
البته ایالات متحده هنوز منافع امنیتی با عربستان سعودی دارد؛ براساس اعلام وزارت خارجه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با خالد بن سلمان درباره "مسائل امنیتی منطقه‌ای" شامل تلاش برای پایان دادن به جنگ فاجعه‌بار یمن که شش سال پیش از طرف سعودی‌ها آغاز شد، صحبت کرد. این در حالیست که سمت این شاهزاده اکنون در حد معاون وزیر دفاع پایین است. اگر میزبانی از یک مقام ارشد سعودی برای رسیدگی به این مسائل ضرورت داشت، کاخ سفید می‌توانست وزیر خارجه عربستان را دعوت کند. در عوض، بایدن تصمیم گرفت تا دوباره به عضوی از این خاندان حاکم جان دهد که سال ۲۰۱۹ بعد از آنکه تاکید کرد، گزارش‌ها درباره قتل خاشقجی داخل کنسولگری ریاض در استانبول "کاملا غلط و بی‌اساس" است، با خفت واشنگتن را ترک کرد.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که خالد بن سلمان با ترغیب این ستون‌نویس واشنگتن پست برای مراجعه به کنسولگری ریاض در استانبول به جای سفارت عربستان در واشنگتن دی.سی برای دریافت مدارک مورد نیازش، در قتل او نقشی کلیدی ایفا کرد.

بایدن فعلا از ملاقات مستقیم با محمد بن سلمان امتناع کرده است. این دولت با انتشار گزارشی تاکید کرد که این ولیعهد سعودی مسوول قتل خاشقجی بوده است. اما لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بارها تلفنی با بن سلمان گفت‌وگو داشته است. کاخ سفید با اعطای مجوز به برادر او برای حضور در واشنگتن، بن سلمان را یک گام به احیای سیاسی کامل نزدیک‌تر کرد.
مقالات دیگر: قالیشویی سبلان
این حاکم سعودی کاری که لایق این باشد، انجام نداده است؛ او همچنان به بازداشت، شکنجه و حبس مخالفان سیاسی حکومتش ادامه می‌دهد. او با وجود فشار واشنگتن، از تحریم یا کنار گذاشتن مشاور ارشدی که ناظر بر عملیات خاشقجی بوده است، امتناع کرده و همچنان به بازداشت و شکنجه زنان فعال برای حق رانندگی ادامه می‌دهد. همچنین تلاش‌های آمریکا برای میانجیگری برای پایان جنگ در یمن موفقیت‌آمیز نبوده است.

موفقیت سعودی‌ها در خسته کردن این دولت و پیشرفت مشابه از سوی رژیم السیسی در مصر، به وحشی‌ترین خودکامه‌های جهان پیامی می‌فرستد؛ شاید آقای بایدن از حقوق بشر و اهمیت تنبیه علیه کسانی صحبت کند که آنها را ظالمانه نقض کرده‌اند، اما در نهایت شما هنوز می‌توانید به جلسه در کاخ سفید برسید!

فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری استقبال نکردند

فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری استقبال نکردند
فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری استقبال نکردند
ایسنا/زنجان مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش‌بافان زنجانی از بیمه عشایری استقبال نکردند.

محسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بیمه فرش‌بافان، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۵۰ نفر از مجموع فرش‌بافان استان بیمه قالی‌بافی دارند و این تعداد در مقایسه با تعداد بافندگان بسیار کم است. اگر ظرفیت برای بیمه فرش‌بافی ایجاد شود، ۱۵ هزار فرش‌باف واقعی در انتظار بیمه هستند.

مقالات دیگر: ترک اعتیاد شهرک غرب

وی افزود: در حال حاضر بیمه عشایری برای بیمه کردن فرش‌بافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده است. استقبال نکردن فرش‌بافان از این بیمه به دلیل نداشتن دفترچه درمانی، و شرایط بازنشستگی ۶۵ سال است، علاوه برآن پایین بودن حقوق بازنشستگی نیز باعث شده فرش‌بافان از بیمه عشایری استقبال نکنند.

این مسئول ادامه داد: در سه ماهه اول امسال‌ ۲۹ هزار مترمربع انواع فرش ابریشم، پشم و تابلوفرش تولید و میزان صادرات فرش دستباف با مبدا تولید استان بالغ بر یک میلیون دلار برآورد شده است.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با دلایل بیمه نشدن فرش‌بافان از جانب تامین‌ اجتماعی، تصریح کرد: تامین‌اجتماعی زنجان کمبود اعتبار را مشکل اصلی بیمه فرش‌بافان می‌داند. بیمه تعداد نفراتی هم که فرش‌بافان واقعی نبودند قطع شد اما متاسفانه برای جایگزینی آن‌ها اقدام خاصی انجام نشد.

شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی زعفرانیه

جعفری یادآور شد: دولت‌ها اعتباری که برای بیمه فرشبافان می‌دهد ثابت بوده و این موضوع برای جذب بیمه‌شدگان جدید محدودیت ایجاد کرده و این مهم سبب می‌شود که تعداد افراد کمتری بیمه فرش‌بافی دریافت کنند.