همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

همه چیز دان

اینجا درباره همه چیز صحبت میشه

آشنایی با دورنمای بازار فرش از دستاوردهای برگزاری دوره آموزشی در جهاد دانشگاهی گیلان

آشنایی با دورنمای بازار فرش از دستاوردهای برگزاری دوره آموزشی در جهاد دانشگاهی گیلان 

ایسنا/گیلان یک پیشران بافت فرش دست باف در گیلان گفت: در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی دورنمای بازار فرش به فرش بافان معرفی شد و با مشکلات فضای کسب و کار و بازارهای رقابتی فرش نیز آشنا شدند.


فاطمه میرجعفری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بافت فرش می‌تواند درآمد بسیار خوبی را نصیب فرش بافان ما کند، گفت: برخی از دختران و زنان گیلانی علاقه زیادی برای ورود به عرصه بافت فرش دارند و آموزشگاه های فنی و حرفه ای از ۱۴ سال سن تا بالای  ۵۰ سال هنر جوی متقاضی برای یادگیری بافت فرش دست باف دارند.


وی افزود: بافندگان فرش گیلانی فرش های بسیار باکیفیتی تولید می‌کنند و حمایت از این قشر می‌تواند آنان را تشویق کند که فرش بیشتری ببافند.


میرجعفری، گرانی مواد اولیه بافت فرش را یکی از مشکلات فرش بافان عنوان کرد و ادامه داد: در سال های اخیر هزینه تمام شده فرش برای فرش بافان چهار برابر شده است و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.


وی با بیان اینکه بافندگان فرش دست باف گیلان هم فرش بزرگ پارچه و هم فرش کوچک پارچه می‌بافند گفت: بافت تابلو فرش نیز در بین بافندگان رایج است.


میرجعفری در خصوص اشباع بودن فرش دست باف تصریح کرد: بازار تابلو فرش دست باف اصلا اشباع نیست، بلکه فقط تابلو فرش‌های بی‌کیفیت هستند که خریدار ندارند و برخی از تابلو فرش‌ها به دلیل تکراری بودن در بازار بر دست فروشندگان مانده است.  


وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی گیلان در رشت به عنوان پیشران ما را دعوت کرد و با برگزاری دوره کسب و کار اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار ما گذاشت.


این پیشران بافت فرش دست باف در گیلان گفت: در این دوره آموزشی در حوزه مدیریتی همچنان پیگیر دوره‌های بیشتر کسب و کار هستم زیرا کمک موثری به ما کرده است.

مقالات دیگر: قالیشویی لواسان

گل فروشی اندرزگو

میرجعفری ادامه داد: در دوره‌هایی که جهاد دانشگاهی برگزار کرد، دورنمای بازار فرش را به ما معرفی کرد و با مشکلات مشکلات فضای کسب و کار، بازارهای رقابتی فرش، افراد رقابتی بیشتر آشنا شدیم و در شناخت حوزه کاری مان دانش خوبی کسب کردیم.


وی گفت: ضروری است بافندگان فرش دست باف با چگونگی رفتار با مدیران و حقوق خود آشنا شوند و بر اساس حطیه‌های علمی رشد کنند و جهاد دانشگاهی در این خصوص گام‌های اساسی برداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد